Alla inlägg under september 2012

Av Martina Mickelsson - 16 september 2012 22:14




 Hej där!


Länge sen som vanligt, börjar låta om i min dagbok jag skrev förr ;) 

Den blev mera som en måndag eller årsbok till slut! Kan fortfarande skriva några rader, är så mys och skriva och läsa sen tycker jag.


Men nu till hundarna som vanligt :) Idag har jag vart figge på en söktävling det va såå himla kul!

Duktiga hundar :) kanske inte så fullt duktiga förare, nä va hemsk jag kände mig nu.

Vet att det är svårt, och att närverna styr lite. Fast nu va det bara lägre högre och elit så då har man ju tävlat en del.

Och borde vara ganska van eller?


Iaf var det intressant att se hur allt gick till, hade velat se hur varje ekipage tränat också.

För något säger mig att dom inte tränar a la canis modell sök ;)

Jag såg inga flyingar alls, inget läggande vid figgen.

Slarvigt fotgående till stigen.

Lite tråk, för det är ju inte jätte svåra bitar igentligen.



Men hundarna jobbade bra dom gör alltid sitt bästa! Och det svider i hjärtat när föraren säger att du får inte din boll till sin hund, när det är hon som missat att skicka hunden till det ena hören där figgen låg !


Ajabajjja missar hunden har man inte tränat ordentligt eller gjort fel själv, hur jobbigt det än är att höra är det inte hunden som fattar dåligt utan vi som inte kan förmedla/lära så att vovvsingen fattat ;)


Men så tränar alla inte lika dant heller, man ser vad vissa kräver av sina hundarna fast det snurrar i huvudet på dom..

Jag tränar inte kravlös ja heller men om min hund inte har träffat på den situationen och tränat på just det, så kan jag inte heller begära att den klarar av det!


Det här säger jag mycket till mig själv också för jag glömmer av det ibland tränar jag uppetande bara på gräsplan kan jag inte förvänta mig att det ska gå lika smärtfritt till i skogen första gången ! Ibland går jag bara ut o kör...glömmer helt av planeringen och då går det 9 av 10 gånger åtpipsvängen!!!!!!!!!!!!


LOGGBOKLOGGBOK....ååh så kämp men jag får la försöka.


Så nog om uppläxning nu.



Tiivo även kallad Steivo när han är riktigt duktig ;)  Hahah nä men han har ett extra namn bara för att han kan verkligen vara en helt annan hund ibland. För när vi kör sök och är han min egengjorda brukshund.

En riktigt bra en, en äkta fejkbrukshund ;) Jag har alltså lyckats förvandra honom eller så har han gjort det själv i söket är han en lapskbrukshund inte en renvallande spetsgalning ;) 


Idag när jag kom hem från söket då blev han spetsgalningen igen PLUS vallhund värsta kombon haha.

Han stack från uppletande rutan rätt ut på vägen och satte efter en bil.

Detta är hans nya syssla som börjat så smått i trädgården. (han har aldrig stuckit från oss ute innan)

Iaf vi har inte brytt oss så mycket om det att han jagat någon bil då och då. Men nu börjar det märkas han vill jaga ALLA bilar som åker förbi tomten. Det är så dags nu att se problemet fan va seg man är alltså.


Men nu måste vi göra något innan han ligger under en bil!

Så aldrig ensam mer i trädgården (för att förhoppningsvis släcka ut lite av beteendet)

Sen dunderinkallningar med mitt panikskrik! Han kommer nästan alltid till mig när jag kallar med mitt vanliga lugna "hit" eller vissling.
 Men skriker jag NEEJ så springer han bort från mig. Så nu ska jacob få skrämmna mig lite haha så att jag får fram det riktiga panikskriket på övningarna annars är det ju ingen idee med det hela ;)

Tur att jag är riktigt lättlurad :)



SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nog om hundar JOOO Zeb mår fint lär sig kantarell sök med Jacob, grymt kul att vi lärt oss att man lär in det på samma sätt som narkotika och all sorts specialsök ;)

Nu kan man lite om det med ju :)



Katterna dååå Love är dålig blir nog så att en tå måste av, han har ju 6 eller sju eller mera på alla tassar.

Mamba hatar Love med tratt mer än vad hon hata honom innan ;) Hata är ett starkt ord hon tycker om att slå lite på honom så där med jämna mellanrum iaf. Hon mår fint iaf går med på promenaderna som vanligt kommer på inkallning klockrent fast utgångställlningen är la så där haha !



ÅÅÅ så om mig!!!! Klipp och färgat håret för 3 veckorsen å fy fan så det blev !

MIn frisör som jag haft i 7år nu och har aldrig varit missnöjd förut. DEtta blev en chock!

Jag fick gult hår.. färgar det alltid blondt mer eller mindre och aldrig blivit så!

fick färga om det hos frissan 3 grr. blev inte nöjd tills idag 3veckor efter då jag färgade hemma med en färg jag använt innan med bra resultat ( moodpärlblond).

Asa billig med jag orka inte med mitt hår så jag tog chansen o fan det blev bra !!!!!!!!!!!!

Fatta 1500 kr lägger man på frisör det dyraste är ju färgen och så får man färga om det hemma och det blir bra.


Aja skit samma jag är nöjd nu iaf brukar aldrig vara så hära fåfäng men å andra sidan brukar det bli bra från början.


Sen har jag fått kjolmani! jag Bara måste ha masssa kjolar och klackskor så klart :)

Åh vad jag älskar att gå från skogen i "hundkläder" och svänga in till stan i "stankläder" och ta en fika ! Liksom två personligheter. Skulle aldrig kunna vara antingen det ena eller det andra!  Det är ju typ det ända roliga med att vara tjej att ha den genen lite fåfänga  genen ;)




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Hundarna

Zevs och Tiivo !

 

Mina underbara vovvar :)


Ovido - Quiz & Flashcards