Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Sommar :)

Av Martina Mickelsson - 30 maj 2012 16:09


Hej!


Tänkte börja skriva nu igen  ;)


Med hundträningen går det lite segt, dels för att det är så himla varmt hela tiden.

Tiivo verkar inte bry sig ett dugg, men jag ogillar värmen.


Men i söndags var vi på sökträning, jag håller tummarna att jag får vara med i deras sökgrupp :)

Det är ju så kul och köra sök! Tiivo älskar verkligen det också :)

Det bästa är när dom har glömt sig helt dolda.

På första sökkursen såg det så himla roligt ut när han hittade "lukten" av figgen men såg inte att det var någon där förens figgen kasta sig ut nätet och Tii flög en meter rakt upp i luften och sen rätt fram till figgen och blev helt överlycklig. Lite skräckblandad försjusning där ju :)



Så nu tränar vi mycket sökövningar. Igår fick husse vara figge o ligga i skogen.

Vi körde markeringsbiten som har gått så där innan.

Igår gick det över förväntan.


Testade en grej som Ann-sofie hade förslagit köra markeing med en gång.

Och han höll rullen :) Vi gjorde 4 pass och alla lyckades perfekt änligen :)


Sen fick även jacob ha rullen och då sprang han med den till mig 2 av 3 gånger, där slutade jag köra markering och istället fick han göra lite lång skick  för att få springa lite som han älskar.


En kanon träning helt enkelt, ibland blir man så himla glad :)

Vilken go vovve jag har :)


Så några rader om gammelgubben Zevs, han har blivit galen i bollar haha.

I alla sina 8år han har aldrig ens tittat åt en leksak. Men så nu har han kommit på att det kanske är lite kul ändå (om man för godis efteråt då) Så nu går det även att belöna med några kast boll innan godis och han springer som en tok med bollen :)


Man kan lära gamlahundar sitta heter det va ;)


Nu ska vi snart åka till möndalsbk och träna på öppenträningen :)


Här är lite nya bilder också :) Alla djuren är med på bild :)

(Zevs och Mamba myser i solen. 


Tiivo och Love ligger och sten sover i soffan.



 

Hundarna i 30 graders värme som vi hade här om dan :) 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina Mickelsson - 16 september 2012 22:14

 Hej där! Länge sen som vanligt, börjar låta om i min dagbok jag skrev förr ;)  Den blev mera som en måndag eller årsbok till slut! Kan fortfarande skriva några rader, är så mys och skriva och läsa sen tycker jag. Men nu till hundar...

Av Martina Mickelsson - 17 januari 2012 21:41

  Nu är det dags igen, jag har ju inte vart så himla bra på att blogga, och nu när inte gamla bloggen funkar inte längre så var det tid för en ny. Men det är så bra och ha o se på sen, som en liten loggbok, vilket jag är extremt dålig på. Typis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Hundarna

Zevs och Tiivo !

 

Mina underbara vovvar :)


Ovido - Quiz & Flashcards